lauantai 12. syyskuuta 2015

Nyt jos koskaan

Nyt jos koskaan on hyvä olla onnellinen just siitä mitä meillä tässä hetkessä on. Oon viimepäivinä ollut tosi onnellinen ihan ilman mitään sen kummempaa syytä  tai sitten monien asioiden yhteisestä vaikutuksesta mut oon vaan, mun mielestäni siihen ei tarvii keksiä mitään syytä. Sama asia kun joskus on huono päivä ihan ilman syytä, on vaan eikä tiedä miksi. Nyt kuitenkin oon onnellinen siitä mitä mulla on tässä ja nyt, monta hyvää syytä hymyillä just tänään! Itse olen onnistuneesti päässyt ihan mahtavalle luokalle joka on tehnyt koulun alottamisesta ihan törkeen kivaa, joka aamu olen oikeastaan herännyt hyvin mielin siitä että meen kouluun ja siellä mun on hyvä luokka: kaikki tulee toimeen, kaikki on kavereita ja monta muuta asiaa mikä tekee tällähetkellä koulunkäynnistä kivaa, toki pakko myöntää että välillä on väsynyt ja joku harmittaa mutta en halua murehtia niistä nyt koska just tässä ja nyt oon ilonen että pääsin siihen kouluun ja sille luokalle! Just nyt en oikeastaan halua stressata mistään, pitää opetella elämään tässä ja nyt, itse olen ainakin ennen ollut sellanen murehtija luonne ja tosi pessimistinen koska pessimistihän ei pety (justjoo). Nyt olen tajunnut sen, että mielummin joskus petyn kuin olen aina pessimistinen ja murehdin kaikkea, huomennakin on aikaa murehtia ja millon vaan jos välttämättä haluaa, mutta tässä ja nyt haluan elää hetkessä ja olla murehtimatta sitä minkä murehtimista voi työntää vielä eteenpäin, toki on joitain asioita jotka on hyvä käydä läpi eikä jäädä murehtimaan, koska niistä tulee helposti isompia murheita. Juurikin sen takia kyseessä onkin nyt arkipäiväiset asiat mitä jälkeenpäin miettiessä tajuaa kuinka pieniä ne on olleet ja kuinka isoja niistä on saatu kun tarpeeksi on murehdittu ja pohdittu. Tosin onhan se kamalaa jos joku vaate on pesussa kun sitä haluaisi käyttää mutta toisaalta se antaa hyvän mahdollisuuden käyttää sellaista vaatetta joka on maannut vaatepinon alimmaisena pidemmän aikaa, juurikin tälläinen pieni asia voi olla päivän väripilkku joka pistää hymyilemään myöhemmin kun tajuaa, kuinka pienistä asioista saa ongelman jos oikein tekemällä tekee, toisaalta miksi pitäis tehdä? Joskus on helpompi antaa asoiden mennä ohi omalla painollaa, sekin on tietysti totta ettei huonoilta päiviltä noinvain voi kukaan välttyä, joskus kaikki heräävät väärällä jalalla ja suu leukapieliin asti mutrullaan mutta sen me kaikki valitsemme itse, että olemmeko kokopäivän olla suu mutrullaan ja  annammeko koko päivän mennä penkin alle vai päätämmekö olla murehtimatta, nostaa suupielet ylös ja elää juuri tätä hetkeä varten. Myönnän että olen itse täysin amatööri siinä, että päätän nostaa suupielet ylöspäin ja vain nauttia hetkestä, mutta teen töitä sen eteen. Päivä päivältä pystyn ajattelemaan elämän hetki kerrallaan ja elämään hetkessä. Tuskin kenelläkään on aina hyvä päivä ja onkin enemmän kuin okei, että välillä mikään ei ole hyvin. Jos ei ikinä olisi huonoa päivää niin elämä ei olisi elämää. Ilman sadetta ei tule sateenkaartakaan. Huonoina päivinä on hyvä silti muistaa se että kun elää sen lyhyen huonon hetken, voi seuraavassa hetkessä kaikki olla jo hyvin, juurikin siksi haluan nauttia tästä hyvästä hetkestä ja hyvistä päivistä eli olla vain onnellinen siitä, mitä minulla on juuri nyt. Olen onnellinen tässä ja nyt, mitään muuta en tarvitse kuin tämän hetken jossa voin olla onnellinen ilman huolta tulevista hetkistä. Yritetään kaikki nauttia tästä hetkestä ja tästä päivästä sekä ollaan onnellisia tässä ja nyt. Elämä on tehty tätä hetkeä varten.Nyt kun myöhemmin luin tuon tekstin, tajusin sen olevan yltiöpositiivinen ja viittaavan siihen ettei kenelläkään saisi olla huonoja hetkiä, mutta tietenkin kaikilla niitä on. Silti uskon, että kun elää ne huonot hetket niin seuraava nurkan takana odottava hetki on luultavasti parempi jos antaa sille mahdollisuuden eikä heti ajattele, että se on varmasti vielä pahempi kuin tämä hetki!
Nyt jos koskaan on hyvä aika nauttia tästä hetkestä ja laittaa hymy kohti korvia. Mulla on nyt hyvä päivä! Tuntuu ettei mikään haittaa mua just nyt! :)

1 kommentti:

  1. Ihana lukea näin positiivista tekstiä! Oon iloinen puolestasi :)

    ps. nami mitä jäätelöä!!

    VastaaPoista